Wszystko co musisz wiedzieć o zawieszeniach BC Racing
Historia BC Racing
Zawieszenia gwintowane BC Racing zadebiutowały na rynku w 2003 roku i od tego czasu zdominowały branżę aftermarketowych rozwiązań w tej kategorii. Każdy z zestawów projektowany jest w celu osiągnięcia najlepszych właściwości jezdnych przy najniższej możliwej wysokości. Każdy produkt BC Racing jest rygorystycznie testowany w USA oraz Japonii aby zapewnić jakość, dopasowanie elementów, oraz wytrzymałość.
Poniżej opisujemy poszczególne serie zawieszeń gwintowanych wraz z ich specyfikacją oraz różnicami i podobieństwami między sobą. Niektóre zawieszenia dedykowane do konkretnych modeli mogą odbiegać od opisywanych tu właściwości takich jak na przykład sposób górnego mocowania.
Seria BR
Seria BR to najbardziej popularna seria zawieszeń gwintowanych od BC Racing. Swój sukces zawdzięcza atrakcyjnemu stosunku ceny do jakości, oraz dużym możliwościom regulacji. Amortyzator to jednorurowa konstrukcja o liniowym tłoku oraz liniowej krzywej tłumienia. Zawieszenia gwintowane z serii BR wykorzystują duży tłok o średnicy 46 mm w amortyzatorze o średnicy 53 mm, aby zmaksymalizować pojemność oleju.
Charakterystyka serii BR:
- Górne mocowanie amortyzatora
- Regulowane uchwyty camberplate
- 30-to stopniowa regulacja tłumienia
- Regulowana platforma sprężynowa
- Regulacja wysokości za pomocą mocowania dolnego w celu zachowania pełnego skoku amortyzatora
- Górna przednia sprężyna zamontowana na łożysku
- Osłona przeciwpyłowa chroniąca uszczelki amortyzatora
Seria RM
Seria RM w kwestii technicznych parametrów oraz stopni regulacji bardzo przypomina zawieszenia z serii BR. Największą różnicą jest zastosowanie odwrotnego amortyzatora jednorurowego. Ten typ budowy znany jest między innymi z zawieszeń gwintowanych firmy Tein i niesie za sobą zwiększenie komfortu jazdy oraz siły amortyzującej.
Charakterystyka serii RM:
- Odwrócony korpus amortyzatora
- Górne mocowanie amortyzatora
- Regulowane uchwyty camberplate
- 30-to stopniowa regulacja tłumienia
- Regulowana platforma sprężynowa
- Regulacja wysokości za pomocą mocowania dolnego w celu zachowania pełnego skoku amortyzatora
- Górna przednia sprężyna zamontowana na łożysku
- Osłona przeciwpyłowa chroniąca uszczelki amortyzatora
Seria ER
Główną różnicą między serią ER a poprzednimi jest zastosowanie systemu zewnętrznych zbiorników olejowych. Oferuje on 30 kliknięć niezależnie regulowanej kompresji i odbicia. Ten typ budowy amortyzatora pozwala również na zwiększenie objętości oleju i szybsze odprowadzanie ciepła. To w efekcie sprawia, że amortyzator zachowuje optymalne warunki pracy i nie traci swoich właściwości.
Charakterystyka serii ER:
- Zewnętrzny zbiornik z niezależną regulacją kompresji i odbicia
- Górne mocowanie amortyzatora
- Regulowane uchwyty camberplate
- 30-to stopniowa regulacja tłumienia
- Regulowana platforma sprężynowa
- Regulacja wysokości za pomocą mocowania dolnego w celu zachowania pełnego skoku amortyzatora
- Górna przednia sprężyna zamontowana na łożysku
- Osłona przeciwpyłowa chroniąca uszczelki amortyzatora
Seria DS
Nowa, zastrzeżona konstrukcja tłoka dygresywnego BC Racing oferuje zwiększoną siłę tłumienia przy niskich prędkościach tłoka, przy jednoczesnym zachowaniu liniowej charakterystyki amortyzatora przy wyższych prędkościach tłoka. Jedną z największych zalet zwiększonej siły tłumienia przy niskiej prędkości jest poprawienie odczuć kierowcy przy np. kołysaniu, pochylaniu, nurkowanie i czy gwałtownych zmianach położenia środka ciężkości.\
Charakterystyka serii DS:
- Dygresywny tłok i krzywa tłumienia
- Jednorurowa konstrukcja amortyzatora
- Górne mocowanie amortyzatora
- Regulowane uchwyty camberplate
- Korpus wykończony w satynowym chromie
- Regulacja wysokości niezależna od nacisku sprężyny
- 30-to stopniowa regulacja kompresji / odbicia
Seria HM
Zalety z połączenia dwóch poprzednich serii – RM i ER czyli skąd Seria HM czerpie swoje wspaniałe właściwości.
Wykorzystuje ona odwrócony tłumik jednorurowych, podobnie jak seria RM, ale dodaje niezależną regulację kompresji i odbicia w serii ER. Każdy zestaw z serii HM wykorzystuje odwrócone amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu w pojazdach z kolumnami McPhersona ze stalowymi plecionymi linkami prowadzącymi od góry amortyzatora do zbiorników zewnętrznych.
Charakterystyka serii HM:
- Zewnętrzny zbiornik z niezależną regulacją kompresji i odbicia
- Odwrócony korpus amortyzatora
- Górne mocowanie amortyzatora
- Regulowane uchwyty camberplate
- 30-stopniowa regulacja tłumienia
- Regulowana platforma sprężynowa
- Regulacja wysokości za pomocą mocowania dolnego w celu zachowania pełnego skoku amortyzatora
- Górna przednia sprężyna zamontowana na łożysku
- Osłona przeciwpyłowa chroniąca uszczelki amortyzatora
Seria ZR
Zawieszenia z serii ZR oferuje największą jak dotąd regulację ze wszystkich systemów serii BC Racing. Zawieszenia z serii ZR zostały opracowywane specjalnie dla kierowców poszukujących większej możliwości regulacji tłumienia niż seria ER lub HR. Seria ZR oferuje 15-krotną korektę kompresji przy niskiej prędkości, 12-krotną korektę kompresji przy dużej prędkości i 30-krotną korektę odbicia. Zapewniają również pełną regulację wysokości niezależnie od skoku wału tłoka i ściskania sprężyny. W samochodach z kolumnami McPherson seria ZR jest standardowo wyposażona w odwrócony tłumik jednorurowy. Amortyzator ma stalową plecioną linkę wychodzącą z górnej części amortyzatora, prowadzącą do zewnętrznych zbiorników, które można zdalnie zamontować na podwoziu w celu łatwej regulacji.
- Odwrócony tłumik jednorurowy
- Podwójny tłok o liniowej charakterystyce pracy
- Sprężyny Swift Springs w standardzie
- Regulacja wysokości niezależna od nacisku sprężyny
- 30-to stopniowa regulacja odbicia
- 15-to stopniowa regulacja kompresji przy niskiej prędkości
- 12-to stopniowe dostosowanie szybkiego kompresji
Charakterystyka serii ZR:
Tak prezentują się wszystkie serie BC Racing. Jeśli potrzebujecie dowiedzieć się więcej zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego. Poniżej znajdziecie przydatne linki do zawieszeń na naszym sklepie, oraz innych artykułów.
BC Racing – https://sklep.oemtuning.pl/bcracing
Rodzaje zawieszeń – https://sklep.oemtuning.pl/oemtlumaczy-zawieszenia
Jak dobrać felgi – https://sklep.oemtuning.pl/jak-dobrac-felge